Nieuws
Manifest zet bij start nieuwe Kamerleden de grote namen in Non Food Retail op de kaart
Met “Vanzelfsprekend verder werken aan Nederland” kiest de RND voor een heldere propositie en koers richting de politieke gesprekspartners van morgen. We tonen aan hoe de bekende namen in non-food Retail als vanzelfsprekend de schouders eronder zetten en blijven zetten. En hoe we ons op gezamenlijke maatschappelijke doelen kunnen organiseren voor impact.
In het manifest, speciaal geschreven voor de nieuwe Kamerleden, nemen we hen mee in het verhaal van de non-food retailer als partner in veiligheid, partner in duurzaamheid en partner in de arbeidsmarkt. We beschrijven waar de non-food retailers al een vanzelfsprekende partner zijn gebleken en we vertellen aanvullend waar we op maatschappelijk gebied nog meer kunnen betekenen.
Met de term ‘vanzelfsprekend’ benadrukken we ook de soms ongeziene positie van grote ondernemers in Nederland. Omdat politieke inspanningen uitblijven op vermindering van regeldruk en verbetering van ondernemersklimaat. En politieke partijen, niet gehinderd door enige data of bewijslast, roepen dat er best wat van de winst af kan. Hier willen we waken dat de vanzelfsprekendheid niet de verkeerde kant op doorslaat.
We laten de politiek kennismaken met de synergie in de winkelstraat. En maken het GWB zichtbaar naast het MKB, die we wel regelmatig terugzien in partijprogramma’s en Kamerdebatten. En benadrukken dat onze leden de gewaardeerde en essentiële merken in de winkelstraten van hun burgers zijn. Natuurlijk vertellen we gezamenlijk met de overheid beter kunnen doen als we optimaal op elkaar zijn aangesloten. Want we willen graag dat GWB de vanzelfsprekende partners blijven in Nederland.